چند ترفند برای تمیز کردن قطعات رایانه

مطمئنأ حفاظت از اجزای داخلی و خارجی کامپیوتر امر ضروری و اجتناب ناپذیری است. پاکیزگی اجزا نیز یک از همین امور حفاظتی است. عدم دانستن چگونگی نظافت اجزای کامپیوتر ممکن است صمات چشمگیری را به آنها وارد کند. اکنون قصد داریم تا برای شما روشهای بهینه تمیزکاری کامپیوتر را برای تک تک اجزای آن شرح دهیم. مطمئن باشید با دانستن و عمل کردن به این ترفندها تا حد بسیار زیادی طول عمر این قطعات را بالا خواهید برد.

زمانی که نیاز دارید تا کامپیوتر را تمیز کنید بستگی به محیطی دارد که کامپیوتر در آن کار میکند مثلا کامپیوترهایی که در اماکن عمومی کار میکنند باید هر ماه تمیز شوند. اما کامپیوترهایی که در منزل مورد مصرف قرار میگیرد شاید در یک فاصله زمانی6ماهه نیاز به تمیزکاری داشته باشند. اگر هنگام کار با کامپیوتر سیگار میکشید یا محیط کار کامپیوتر، پرگرد و خاک است باید هر دو ماه یکبار آنرا تمیز کنید.

 برای خواندن ادامه مطلب روی لینک ثابت کلیک کنید

ادامه مطلب ...

آشنایی با یک ترفند ناشناخته در یاهومسنجر

با توجه به فراگیر بودن استفاده از سرویس ایمیل یاهو در ایران، و در نتیجه استفاده از برنامه ی یاهومسنجر برای برقراری ارتباط های متنی و صوتی آنلاین، ترفندهای یاهومسنجر بسیار مورد استقبال واقع می شوند. در این قسمت شما را با یکی از ناشناخته ترین ترفندها و نکته های کار با یاهومسنجر آشنا می کنیم. 

 برای خواندن ادامه مطلب روی لینک ثابت کلیک کنید


ادامه مطلب ...

ترفندی برای آنتن دهی روی گوشی های نوکیا

ممکن است تا به حال به مشکل نداشتن آنتن بر روی گوشی های 6630،ان 73، ان 95 و یا غیره برخورده باشید و زمان نداشتن آن کلمهء 3G را به جای نوارهای آنتن ببینید که در این صورت هیچ تماسی با شما برقرار نمی شود. برای رهایی از این مشکل باید تنظیمات شبکهء تلفن همراه را کمی دستکاری کرد که آن نیز به این روش است:

 برای خواندن ادامه مطلب روی لینک ثابت کلیک کنید

ادامه مطلب ...

ترفند ضبط مکالمات در گوشی های سونی اریکسون

ترفند ضبط مکالمات در گوشی های سونی اریکسون برای ضبط مکالمات در گوشی های سونی اریکسون احتیاج به هیچ برنامه ای نیست فقط یه ترفند کوچولو داره .

برای این کار شما باید شرت کات (Shortcut ) سمت راست جوی استیک که به طور پیش فرض خالی است رابر روی ضبط صدا (Record Sound) که در قسمت سرگرمی (Entertainment) قرار دارد بگذارید .

حالا وقتی با شما تماسی گرفته شد پس از زدن دکمه پاسخ (answer) جوی استیک رو به سمت راست بزنید و مکالمه شما ضبط شود (یه صدای کوچیکی به نشانه ضبط شدن صدا میده و شما میفهمید در حال ضبط است ) . و اتوماتیک با پایان تماس در پوشه صداها (sounds ) ضبط میشود.

به همین راحتی (حالا شما احتیاج به هیچ برنامه ای ندارید)

آفیس 2003

معمولا Microsoft Office به خاطر برنامه‌های کاربردی اصلی آن یعنی Outlook، Excel، Word، PowerPoint و Access مورد استفاده قرار می‌گیرد اما اگر از 2003 Office ‌استفاده می‌کنید، صرف‌نظر از نسخه انتشاری، ابزارهای مفید دیگری را می‌توانید از منوی Start ویندوز و در گروه Microsoft Office Tools›Microsoft Office ‌بیابید.

 برای خواندن ادامه مطلب روی لینک ثابت کلیک کنید

ادامه مطلب ...